Ny blogg, ny start!

Välkomna ska ni vara till ännu en hästblogg! Kommer denna vara som alla andra? Kommer den handla om flickor som äger en systemkamera och tävlar i hoppning? Nej faktiskt inte!
Den här bloggen kommer inrikta sig på något som jag tycker man ser alldeles för lite av. Westernridning. Jag kommer dock också skriva om det mesta ur hästvärlden för att få ett så brett perspektiv på saker och ting som möjligt. Dessutom kommer jag skriva om min egna ridrädsla jag har, som har byggts upp den senaste tiden.

Vem är då jag?
sdgfdsg
Mitt namn är Linnea Källström, är 18 år, bosatt i Linneryd och älskar hästar. Min pärla heter Sobel Moose, han är en varmblodig travare på 10 år som just nu bor i Eslöv fram till 5 maj 2013 på grund av en ridrädsla jag har fått och som jag inte har tid eller ork att bygga upp just nu. Dock bor han hos världens bästa fodervärd som håller mig uppdaterad hela tiden om hur det går!
Jag själv har varit på hästryggen sen jag var 7 år och började rida hos min bästa vän Simone. Sedan gick det över till ridskola men när jag tröttnade på hur de red och hanterade hästarna blev jag medryttare på en nordsvensk vid namn Junior som jag rider då och då än idag.
Den första Juni 2009 fick jag hem min älskade Sobel Moose och exakt två år efter blev jag ägare till denna vackra skapelse.

Hoppas ni kommer följa mig och mitt hästliv i kampen om att en dag våga rida Sobel Moose igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0